7 Ocak 2014

Stokçu Zihniyet

Aramızda epeyce stokçu zihniyet var eminim :) Ben de gördüğüm her indirime "aaa bu fırsat bir daha kim bilir ne zaman gelir" gözüyle yaklaşınca, bir süre sonunda tüm raflar dolaplar ürünle dolmaya başlıyor. Geçen kullanım süreleri, yer işgal etmeleri falan bir yana, gerçekten ihtiyaçtan gönül rahatlığı ile alışveriş yapmayı çok özledim. 

Evde hemen hemen her ürünün daha açılmamışı, yedeği olunca, her alışverişim suçluluk duygusuyla oluyordu bir süredir. Aylık kozmetik harcamalarımın da hafiften kontrolsüz hale geldiğini fark etmem ile birlikte, önümüzdeki aylar için yeni bir karar aldım.

Normalde kendine verdiği sözleri fazla ciddiye alan bir insan olmasam da, bu sefer kesin kararlıyım. Evdeki stoklar bitene kadar yeni cilt bakım ürünü alınmayacak! Makyaj ürünü almadan duramayacağımı biliyorum, o yüzden sınırlamayı sadece cilt bakım ürünlerine koydum ama makyaj malzemesi için de isteklerimi liste yapmak, önem sırasına koymak ve parasını biriktirip almak gibi hedefler koydum!


İlk önce evde stokladığım ürünleri ortaya döktüm. İçerinde çoğu henüz açılmamış ürünler, arada birkaç tane de bir türlü bitiremediğim, fazla elimin gitmediği ürün var.


Bunların içinden ilk önce hangilerini kullanacağımı belirledim ve onları ayrı bir yere kaldırdım. Önceliği küçük ambalajlı seyahat boy ürünlere verdim. Bunları hep saklıyorum ama kırk yılda bir seyahat ettiğim için saklamam da manasız oluyor. Zaten seyahate de mümkün olduğunca az ürün götürmeyi seviyorum. 


Bazı ürün gruplarını da daha sık kullanmayı hedefliyorum. Saç spreyleri örneğin. Çok fazla gözle görülür etki bırakmayan ürünler olduğundan, onlarda hep kenar da kalıyor benim için. Bir şekilde unutuyorum kullanmayı. 


Şu makyaj temizleyici aileme büyük boy bir Bioderma daha katıldı. Bunların içinden de Nuxe`ü denemek için sabırsızlanıyorum.


Hepsi azalmış parfümleri de bitirmeden yeni bir parfüm alınmayacak tabii ki!





Bu ürünlerin çoğu alırken kullanmak için can attığım ürünlerdi aslında ama sıralarını beklerlerken o heyecanı yitiriyorlar maalesef. Cildime aynı anda çok fazla ürün kullanmayı da sevmiyorum bir yandan. Örneğin akşam yatarken hem gözenek kremini hem de leke serumunu üst üste kullanmıyorum. 

En kısa sürede tüketmek istediğim stoklar bu şekilde! Ve bu sefer verdiğim kararda ciddiyim. Bu ürünler bitene kadar yeni ürün almak yok. Önümüzdeki günlerde bol bol bitenler postu yapmak ümidi ile :)

Var mı bana katılıp, yeni yılda gereksiz kozmetik/cilt bakımı alımını azaltacak olan??

18 yorum:

  1. İşin zor bende şu gördüğünün 2 katı vücut losyonu, cilt bakımı ve saç bakım ürünleri vardı nerdeyse 1 yıldır almıyorum ki ancak yarıladım ve bazıları açıldıktan az süre sonra kokusu değişti attım bu indirimler bence zarar olarak dönüyor kendimizi tutmak lazım sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Uzunca bir zamandır ben de gereksiz hiçbir şey almamaya dikkat ediyorum. Kendime bir wishlist yaptım (çok istediklerim) onları alıp rahatlıyorum. Benim en çok saç bakım ürünleri alma takıntım var. Onun dışında ihtiyacım dışında kozmetik ürünü almıyorum. Wishlist çok işe yarıyor. Bu diyetlerde. Bir de alışverişe çıkmadan önce çekmecelerime bakıp ihtiyacım olmadığını görüyorum:) Umarım başarılı olursun insan çok rahatlıyor.

    YanıtlaSil
  3. Işıltılı Bakışlar; daha başlamadan korkuttun ama :) inidirmler cidden zarar olarak dönüyor bu durumda çok haklısın.

    Zuhal; wish list olayına ben başladım. Bakınca bir kısmından vazgeçiyorum otomatik olarak, umarım başarılı olabilirim ben de :)

    YanıtlaSil
  4. Ben!!! Durumun daha beter. İmdat demek istiyorum:) Özellikle de cilt temizleme ürünü ve nemlendirici krem almaya acilen son vermem gerekiyor:(

    YanıtlaSil
  5. bende bitirmek istiyorum ya raf dolu olunca gözüme kargaşa geliyor. ama bazı ürünler var hiçbir yararı olmadığı gibi saçımı falan acayip sertleştiriyor. kaçışları yok, gidecekleri yer çöp =)

    YanıtlaSil
  6. aynı durumdayım..şu sıralar ev taşıyorum ve eşyalardan çok kozmetik ve makyaj malzemelerim gözümü korkutuyor..hiçbir yere sığamıyorum..kesin bu biriktirme işini bırakacağım..

    YanıtlaSil
  7. Seregon; onlar çok yavaş bitiyor bir de :(

    Eylül Saygıner; Benim de birkaç tane kremim var bunların içinde, aynı şekilde atacağım sanırım

    Nilgün; Bi dur demek gerekiyor arada gerçekten. Yoksa alıp başını gidiyor

    YanıtlaSil
  8. bunların bitmesi cok uzun sürer...bence yanına birkaç ürün daha belirleyip çekiliş yapın hem birileri sevinir hemde stoklarınız erir...

    YanıtlaSil
  9. Tuğba; içlerinde kesinlikle kullanmak istediklerim var, Lancome`lar ve Clinique`ler mesela :) onları alırsam içlerinden geriye pek birşey kalmıyor. Kullanmadığım 3-5 saç ürününü de çekilşe koymak istemiyorum

    YanıtlaSil
  10. pantene'in o kırmızı boyalı saçlar için olan maskesi çook güzel çok memnunum :)

    YanıtlaSil
  11. ben de bir süre önce elimdeki ürünler bitmeden yeni şeyler almamaya karar verdim. Uyguluyorum çoğu zaman ve de çok iyi oluyor. Hem indirimler elbet tekrar oluyor :) Ürünlerin baya birikmiş, inşallah bitirebilirsin. Başarılar :D

    YanıtlaSil
  12. "Bu ürünlerin çoğu alırken kullanmak için can attığım ürünlerdi aslında ama sıralarını beklerlerken o heyecanı yitiriyorlar maalesef." kesinlikle ve kesinlikle çok doğru yazmışsın :)

    YanıtlaSil
  13. Burgundy; umarım bende de işe yarar

    Minik Kuş; teşekkürler. Bitiricem kararlıyım :))

    Didem; öyle ama ve çok sinir bir durum :(

    YanıtlaSil
  14. Malesef bendene var bu zihniyetten aslında banzen iyi olutor ürünleri indirimden almış oluyorsun ama bazende gereksiz yere çok ürün alıyorsun. :)
    Not: o ürünlerin içine ışınlanıp hepsini tek tek kurcuklamak istedim :)

    YanıtlaSil
  15. Ben stok yapmayı seven bir insan değildim ama şu indirimler ve yeni çıkan ürünler yok mu aklımı çeliyorlar artık. Bi dahaki indirime çok var hem o zaman belki param olmaz falan diye diye dün bir baktım bir ton ürünüm olmuş :)

    YanıtlaSil
  16. Ah su indirimler yuzunden surekli stok yapar oldum. Stoklarım artık sıgmıyor bile. Bir sey almayacagım desem de dayanamıyorum indirim gorunce :)

    YanıtlaSil
  17. obur yorumu buraya yazmak ıstemıstım

    YanıtlaSil
  18. Selma; ok o zaman :) kullanacağım bunları, satılabilecek fazla bişey yok sanırım içlerinde

    YanıtlaSil

Yorumlarınız değerli